Meteen naar de content

Gratis bezorging in Nederland & België

    Algemene Voorwaarden

    Artikel 1 – Definities

    In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

    Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan
    maken van zijn herroepingsrecht;

    Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de
    uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand
    aangaat met de ondernemer;

    Dag: kalenderdag;

    Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot
    een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of
    afnameverplichting in de tijd is gespreid;

    Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of
    ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is
    gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en
    ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk
    maakt.

    Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen
    de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

    Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of
    diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

    Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader
    van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop
    op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van
    de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of
    meer technieken voor communicatie op afstand;

    Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden
    gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat
    consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn
    samengekomen.

    Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden
    van de ondernemer.

    Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

    Trease.nl
    Van Aalstlaan 234, 2722RS Zoetermeer;
    E-mailadres: info@trease.nl
    KvK-nummer: 73943967
    Btw-identificatienummer: NL205422032B01

    Artikel 3 – Toepasselijkheid

    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van
    de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op
    afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.

    Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst
    van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar
    gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
    overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat
    de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op
    verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden
    toegezonden.

    Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan
    in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op
    afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden
    langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden
    gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een
    eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame
    gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat
    de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven
    waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan
    worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden
    toegezonden.

    Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens
    specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is
    het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de
    consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden
    steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het
    meest gunstig is.

    Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden
    op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd
    worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het
    overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg
    onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van
    het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.

    Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld,
    dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene
    voorwaarden.

    Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere
    bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar
    de geest’ van deze algemene voorwaarden.

    Artikel 4 – Het aanbod

    Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder
    voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod
    vermeld.

    Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod
    te wijzigen en aan te passen.

    Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de
    aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende
    gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de
    consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt
    van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de
    aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of
    kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

    Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie
    en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding
    van de overeenkomst.

    Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave
    van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen
    dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte
    kleuren van de producten.

    Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument
    duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de
    aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het
    bijzonder:

    de prijs inclusief belastingen;

    de eventuele kosten van verzending;

    de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke
    handelingen daarvoor nodig zijn;

    het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

    de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

    de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn
    waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;

    de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de
    kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op
    afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere
    basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;

    of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo
    ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;

    de manier waarop de consument, voor het sluiten van de
    overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst
    verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;

    de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de
    overeenkomst kan worden gesloten;

    de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen
    en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs
    elektronische weg kan raadplegen;

    en de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een
    duurtransactie.

    Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.

    Artikel 5 – De overeenkomst

    De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4,
    tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van
    het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

    Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft
    aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische
    weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de
    ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is
    bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

    Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de
    ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen
    ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij
    voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch
    kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende
    veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

    De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte
    stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan
    voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor
    een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien
    de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft
    om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd
    een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering
    bijzondere voorwaarden te verbinden.

    De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de
    volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door
    de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen
    op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

    a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de
    consument met klachten terecht kan;

    b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van
    het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke
    melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

    c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

    d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens,
    tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft
    verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

    e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de
    overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van
    onbepaalde duur is.

    In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts
    van toepassing op de eerste levering.

    Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende
    voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende
    producten.

    Artikel 6 – Herroepingsrecht 

    Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid
    de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden
    gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na
    ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de
    consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
    vertegenwoordiger.

    Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het
    product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate
    uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen
    beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn
    herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle
    geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de
    originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren,
    conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke
    instructies.

    Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn
    herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst
    van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar
    maken dient de consument te doen middels een geschreven bericht/e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te
    willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product
    binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen
    dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door
    middel van een bewijs van verzending.

    Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen
    niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn
    herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft
    teruggezonden, is de koop een feit.

    Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

    Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zijn
    de kosten voor het retourneren van de producten voor de rekening
    van de consument.

    Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer
    dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na
    herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het
    product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend
    bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.

    Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

    De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument
    uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De
    uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de
    ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten
    van de overeenkomst, heeft vermeld.

    Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor
    producten:

    a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig
    specificaties van de consument;

    b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

    c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

    d. die snel kunnen bederven of verouderen;

    e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de 7nanciële
    markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

    f. voor losse kranten en tijdschriften;

    g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de
    consument de verzegeling heeft verbroken.

    h. voor hygiënische producten waarvan de consument de
    verzegeling heeft verbroken.

    Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor
    diensten:

    a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding
    te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde
    periode;

    b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de
    consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;

    c. betreffende weddenschappen en loterijen.

    Artikel 9 – De prijs

    Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de
    prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

    In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of
    diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op
    de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft,
    met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan
    schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
    richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

    Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de
    overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van
    wettelijke regelingen of bepalingen.

    Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de
    overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit
    bedongen heeft en:

    a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

    b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te
    zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

    De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn
    inclusief btw.

    Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de
    gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid
    aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het
    product volgens de foutieve prijs te leveren.

    Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

    De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten
    voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde
    specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of
    bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de
    overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
    overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de
    ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander
    dan normaal gebruik.

    Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie
    doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de
    consument op grond van de overeenkomst tegenover de
    ondernemer kan doen gelden.

    Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen
    14 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden
    gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de
    originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.

    De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de
    fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer
    verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten
    voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor
    eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van
    de producten.

    De garantie geldt niet indien:

    De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of
    bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;

    De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn
    blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in
    strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de
    verpakking behandeld zijn;

    De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van
    voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien
    van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

    Artikel 11 – Levering en uitvoering

    De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht
    nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van
    bestellingen van producten.

    Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het
    bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

    Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze
    algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde
    bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen
    uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere
    leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of
    indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden
    uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat
    hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat
    geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en
    recht op eventuele schadevergoeding.

    In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer
    het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk,
    doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

    Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal
    de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel
    beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en
    begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt
    geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet
    worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn
    voor rekening van de ondernemer.

    Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust
    bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument
    of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
    vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

    Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

    Opzegging

    De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is
    aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
    (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde
    opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen
    opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

    De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is
    aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
    (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen
    het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van
    daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn
    van ten hoogste één maand.

    De consument kan de in de vorige leden genoemde
    overeenkomsten:

    te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een
    bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

    tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn
    aangegaan;

    altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor
    zichzelf heeft bedongen.

    Verlenging

    Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt
    tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder
    begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of
    vernieuwd voor een bepaalde duur.

    In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor
    bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren
    van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de
    consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de
    verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één
    maand.

    Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt
    tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen
    stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de
    consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van
    ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie
    maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar
    minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en
    weekbladen en tijdschriften.

    Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter
    kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en
    tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet
    stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de
    proef- of kennismakingsperiode.

    Duur

    Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de
    consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een
    opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de
    redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de
    overeengekomen duur verzetten.

    Artikel 13 – Betaling

    Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de
    consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7
    werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in
    artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een
    dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging
    van de overeenkomst heeft ontvangen.

    De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of
    vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

    In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer
    behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de
    consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te
    brengen.

    Artikel 14 – Klachtenregeling

    Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7
    dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de
    ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

    Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn
    van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord.
    Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt,
    wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen
    geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer
    de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

    Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost
    ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

    Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op,
    tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.

    Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal
    de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos
    vervangen of repareren.

    Artikel 15 – Geschillen

    Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument
    waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is
    uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de
    consument woonachtig is in het buitenland.